Протеинът е новото черно

Протеинът е новото черно

Потребители по цял свят повишават консумацията си на протеин

Докато в миналото протеинът беше асоцииран с изграждане на мускулна маса, днес той е естествена част от здравословната диета и източник на постоянна енергия. В резултат на това търсенето на млечни продукти с високо съдържание на протеин е в разцвета си и котидж чийз, гръцко кисело мляко и скир летят към регалите на супермаркетите.  

От САЩ до Великобритания, от Германия до Китай – тенденцията е световна. Консумацията на протеин е във възхода си и всяка година нараства броят на новите продукти с претенция за високо съдържание на протеин. Потребителите споделят, че причините за повишената консумация на протеин се простират от поддържане или загуба на тегло до задоволяване на апетита или намаляване на желанието за хапване на нещо набързо[1].

Успоредно на тази тенденция е настоящото повишаване на доставките на мляко. В ЕС и в САЩ производството на мляко се е повишило с 15-20%[2] за последното десетилетие и с падането на млечните квоти, доставките на мляко се очаква да се повишат още повече.

С млечните продукти, които са популярен източник на протеин сред потребителите по света, нарастването на доставките на прясно мляко поставя пред производителите на кисели млека и сирена обширни възможности за извличане на ползи от протеиновата сензация.

 

[1] Mintel, 2015

[2] Eurostat & USDA

Добавете коментар

Вашата електронна поща няма да бъде публикувана.